středa 23. listopadu 2011

Prajte ľuďom „Požehnaný deň"!

Rádia 7 som sa dozvedel, že 21. novembra bol Medzinárodným dňom pozdravov. Snáď každý z nás počuje či povie denne „Dobrý deň!“ Berieme to možno i tak trochu automaticky ako dobrý zvyk. Pozdravovať je slušné a dobré, napokon urobil tak, okrem iných, i Tercius v Liste Rimanom 16:22 J.

Počas včerajšej evanjelizácie som v centre Prahy stretol slovenského herca Martina Hubu, držiteľa Českého leva za najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe vo filme Obsluhoval jsem anglického krále. Oslovil som ho a pozdravil. „Musíme sa snažiť i tu,“ odpovedal na moju otázku, či má v Prahe nejaké predstavenie. Počas pár sekundového krátkeho rozhovoru som mu chcel popriať zdar a nejako ho povzbudiť. Napokon som sa ku tomu dostal až pri lúčení: „Požehnaný deň prajem!“

Veru tak. Kresťania sú ľudia požehnaní a verím, že môžeme priať i ostatným požehnanie od Hospodina. Ostatní i takto môžu poznať, že patríme Bohu! Je dobré pri tom však artikulovať veľmi zrozumiteľne. Inak sa vám môže stať to, čo sa stalo mne pri odchode z obchodu a budete musieť svoj nezreteľný „požehlený deň“ vysvetľovať. Takže záverom: „Kiež vás dnes Hospodin hojne požehná!"

1 komentář:

  1. Dobrý de, já si myslím, že by takové dny měly být častěji. Možná by se většina lidí naučila i zdravit.
    S tím stylem pozdravení - to mi nikdy nenapadlo, takový pozdrav používám pouze mezi svými, jinak používám klasický pozdrav. Budu se muset napravit. :-)
    Taky přeji požehnaný den

    OdpovědětVymazat