čtvrtek 1. ledna 2015

Príbeh najčítanejšieho článku Křesťan Dnes 2014

Najčítanejším článkom Křesťan Dnes v roku 2014 je článok spracovaný podľa zahraničného zdroja o prijatí Ulfa Ekmana a jeho manželky do Katolíckej cirkvi.

Článok Ulf Ekman s manželkou budú prijatí do Katolíckej cirkvi:
www.krestandnes.cz/article/ulf-ekman-s-manzelkov-budu-prijati-do-katolickej-cirkvi/23008.htm

Na tento fakt ma promptne upozornil môj osobný priateľ slovenský pastor Michal Daniel Nosál, toho času misionár v USA. Ozval sa mi vtedy tuším krátko po poludní cez gmail chat a tipoval, že článok o tejto udalosti prinesie tisícky čitateľov, čo sa napokon aj stalo. Bola to v tom čase ozaj veľká správa.

I vďaka Danielovi noviny Křesťan Dnes mohli priniesť správu ako prvé médium v ČR a SR ešte v ten istý deň, iba pár hodín po tom, čo Ulf Ekman svoje rozhodnutie oznámil. Článok získal doposiaľ 1.786 likes na facebooku a zaznemenal 180 reakcií v diskusii pod článkom. Celkovú čítanosť článku ku dnešnému dňu nepoznám, ale odhadujem ju na úrovni 12 až 15-tisíc videní, možno viac.

Pamätám si ako som ešte pred samotným uverejnením článku 9.3. 2014 chcel zkontaktovať pastora Slovo života Michala Vaňeka so žiadosťou o komentár, no bola nedeľa a možno i preto som sa s ním nedokázal spojiť priamo. Jeho vyhlásenie Křesťan Dnes priniesli 11.3. 2014.

Najčítanejší článok 2014 bol napokon uverejnený o 16:14 hod. a už v ten podvečer sa začal šíriť rôznymi kanálmi medzi kresťanmi v ČR a SR.

Tento článok bol výsledkom spolupráce čitateľa i priateľa a mňa ako šéfredaktora po overejní správy z viacerých zdrojov. Na anglicky dostupné video ma v tom čase upozornil Saša Flek, prekladateľ Bible21 a vedúci pražského evangelického společenství TaCesta.

V článku som napokon ponechal výraz "Katolícka cirkev", i keď som bol upozornený jedným lídrom zo Slovenska, že správne má ísť o Rímskokatolícku cirkev. Ako novinár som sa napokon držal pôvodného vyhlásenia Ulfa Ekmana o prestupe do "Katolíckej cirkvi". Ulf totiž musí najlepšie vedieť, kde to vlastne prestúpil a citovanie pôvodného zdroja je najautentickejším spôsobom informovania, ak chceme zachovať slová autora, zvlášť ak ide o kontext, ktorý nepoznáme podrobne či z prvej ruky.

Prekvapilo ma, že dnes už pôvodný zdroj môjho článku www.ulfekman.org neexistuje, ale budete presmerovaný na internetové stránky Slovo života wordoflife.se.

Každý žurnalisticky zaujímavý článok má svoj vlastný príbeh, o ktorom čitateľ netuší a možno ho číta s istou samozrejmosťou. Novinárska práca však nie je jednoduchá a vyžaduje si overovanie zdrojov a niekedy i spoluprácu so samotnými čitateľmi, ktorí nezištne pomáhjú zlepšíť kvalitu informovania.

V tom čase som ešte  nevedel, že o necelých 40 dní po tomto článku oznámim svoju rezignáciu z postu vydavateľa i šéfredaktora Křesťan Dnes. Tento rezignačný editoriál skončil v ročnom prehľade "až" na 17. mieste, hneď za komentárom Davida Loulu o sexe ako rekreácii.

Článok 20 nejčtenějších článků Křesťan Dnes roku 2014
www.krestandnes.cz/article/20-nejctenejsich-clanku-krestan-dnes-roku-2014/23447.htm

Verím, že v roku 2015 nás čaká veľa dobrých, zaujímavých a pozitívnych správ.

Do čítania, priatelia!

Žádné komentáře:

Okomentovat